First days in the USA - Reisverslag uit Winthrop, Verenigde Staten van Madhvi Moese - WaarBenJij.nu First days in the USA - Reisverslag uit Winthrop, Verenigde Staten van Madhvi Moese - WaarBenJij.nu

First days in the USA

Blijf op de hoogte en volg Madhvi Moese

16 Februari 2013 | Verenigde Staten, Winthrop

Hiiii iedereeen!

Eindelijk komt hier dan mn verslagje,sorryyy beeetje heeel erg te laat haha.
Mn reis begon natuurlijk op schiphol, het afscheid nemen was zo raar. Aan de ene kant is je leven in Nederland die je achterlaat en aan de andere kant ga je naar je leven USA. In het vliegtuig zat ik ook lekker alleen,had twee stoelen voor mezelf en het was erg luxe..Voor je neus een schermpje waar je heel veel films kon kijken,muziek luisteren,spelletjes spelen dus ja ik heb me wel vermaakt. De reis ging goed, ook al ging mn hart tekeer als een gek omdat ik nog nooit alleen gevlogen had maar het was erg vermoeiend.
Aangekomen op JFK airport stond er een vrouw met een bordje, au pair in america. Echt een new yorker ze stond te schreeuwen au pair in america,au pair in americaaa met een amerikaans accent. Ok dat moest voor mij zijn.
Alles duurde zoooolangg omdat ik en andere aupairs op anderen moesten wachten. Uiteindelijk zaten we in het busje onderweg naar het hotel,wat oook weer erg lang duurde want ze dachten dat er nog iemand moest komen. pfff uiteindelijk kwamen we in het hotel en moesten we in een zaal wachten tot iemand van au pair in america kwam. Dat duurde 45min ongeveer pffff niet normaaal...Toen kwam er iemand haast in paniek binnen omg are you guys waiting here for a long time? uhhh yeaah!!
We kregen allemaal ons kamernummer, sleutel enz. Toen ik het open maakte was er een kaartje waarop stond dat mn hostfamily de new york tour zou betalen YEAAAH! Toen werd ik wat vrolijker of course!!

Ik had 1 grote koffer van 22.8 kilo en een handbagage koffer van 12 kilo. Helemaal gesloopt sleurde ik die twee koffers naar mn kamer wat niet echt ging maar gelukkig waren de au pairs from thailand zo aardig om me te helpen. Aangekomen op mn kamer zag ik twee kingsize bedden aaaahhhhww heeerlijk dacht ik! Maar nee! Ik was als laatste in de kamer en moest toen op een "logeerbedje"slapen, wat heel normaal blijkt te zijn want elke kamer had dat.
Niet echt happy ging ik naar een zaal waar het avondeten was. Een buffet met lekker eten,pasta,salade,kip enz enz. Daar heb ik met andere au pairs gegeten en iedereen vroeg aan me waar ik vandaan kom. Holland?holland?aaaa Hollandiaaa! Ik zat met veel zuid-amerikaanse au pairs aan tafel. De au pairs komen echt overal vandaan. Argentinie,Bolivia,Chili,Panama,Duitsland,Slovenie,Brasil etc. Erg leuk al die culturen en hoe iemand zo happy kan worden als je verteld dat je uit Nederland komt.
Dusss ik vertelde aan iedereen dat ik geboren ben in Nederland maar mn ouders komen uit Suriname. Niemand weet waar Suriname is!! Een meisje uit panama ging de discussie met me aan dat ik uit europa kom en zij niet dus ze weet echt wel of het bestaat of niet. Ik zei tjah zoek het maar op google maps dus dat gingen ze meteen doen en ja hoooor wie had gelijk wie had gelijk!! hahaha Su is real!!!

Maar goed ik deelde de kamer met twee aupairs, eentje uit zuid-afrika,waar ik wel een beetje nederlands mee kon praten en een meisje uit Zweden. Lieve meisje waar ik het uiteindelijk goed mee kan vinden.
De eerste nacht was verschrikkelijk, mn lichaam deed pijn van de reis, het was koud, ik sliep op een rotbed. Toen kwamen de tranen en dacht ik wat doe ik hier? Ik had geeen ideee hoelaat het was en de volgende ochtend moesten we vroeg beginnen, toch proberen te slapen maar mn ogen waren meer open dan dicht.

Zow mn verhaal word wel lang nu.. goed om een lang verhaal kort te maken. De training was ergg interessant maar de dagen waren zo vermoeiend. Continue engels praten, jetlag, emotioneel,veel informatie maar zeker de moeite waard!
Dinsdagmiddag hadden we dus de new york tour. Oeehh zo excited was iedereen dat het moeilijk was om eerst de training te volgen. We gaaan echt naar New York!!!

Het was zo onwerkelijk. Macys,Central park, Broadway, THE apple store, Manhatten, MadisonSquareGarden,Times square!! aaaahww!!
We zijn ook naar Rockefeller centre geweest. 68 verdiepingen in 38sec!!
Het uitzicht...geen woorden voor! ZO MOOOII!! Wauww!
We moesten optijd terug zijn in de bus maar dat was dus niet t geval. Een paar meisjes waren te laat en dat ging van onze tijd af op Times square.

Op Times Square was het klik,klik,klikk en toen weer naar de bus rennen. We zijn wel naar de M&M store geweest. De hele tijd keek ik omhoog want alles is so big en ik wist echt niet waar ik moest kijken. Springen en gillend liepen we daar jeeeeej we are on Times square!

Uitgeput ging ik die avond naar bed met de gedachte over twee dagen zie ik mn hostfamily en mn huis! Slapen deed ik deze keer wel omdat ik naast de andere au pair sliep op een echt bed!

Toen was het donderdag en iedereen was zo onrustig. Logisch natuurlijk dat was het moment waar je zolang naar hebt uitgekeken. Ik was aardig kalm gelukkig.
Samen met mn roommates werden we naar het treinstation gebracht. Hun zouden ook in Boston verblijven! De treinreis was erg relax op de koffers na. We waren maar aan het klooien met die koffers niemand kon wat dragen. Er is wifi in de trein en ik kon mn laptop opladen daar dus die 4uurtjes waren gezellig.
Mn hostdad stuurde me een app dat hy er al was en aan het wachten was op mij. Oeeehh its reallyy happeningggg!!
Uitgestapt, met mn koffers die ik niet kon dragen, moest ik er goed uit zien, lachen en een goede indruk maken whahaa dat ging er door mn hoofd. Toen zag ik iemand naar me toelopen met zn armen wijd open, Hiii welcome!!
Voor amerikanen is het normaal om een hug en een soort van kis op de wang te geven. Ik als "hollander"stak mn hand uit om een hand te geven. Dat doen we toch als we iemand voor het eerst zien?!
hahaha dat was wel een beetje verwarrend maar het ging allemaal goed. Koffers in de auto gegooid en toen naar huis gegaan. Ik kwam 21u aan dus ja het was donker en kon niet veel zien van de omgeving.

Aangekomen, hadden ze pasta met garnalen voor me gemaakt. Dat hebben we aan tafel gegeten met een lekker glaasje wijn. De kids die sliepen al dus ik zou ze de volgende ochtend pas zien.
Aan tafel ging het gesprek vlot, het was helemaal niet ongemakkelijk en het voelde voor mij alsof ik met mn vrienden aan het kletsen was.

Mn kamer is super klein maar zo gezellig! Ik heb alles wat ik nodig heb vooral die mega tv en het voelt echt als mn kamertje. Mia, de oudste had voor valentijnsdag een hartje gemaakt en gekleurd met een doosje truffels. Dat stond klaar in mn kamer. Een warm welkom dus!:D

De volgende keer zal ik vertellen hoe het allemaal verder is verlopen met de kids en mn leven hier. Mn verhaal word te lang nu haha
Anywayyy Im happy here en ik kan nu echt zeggen ik woon in USA!:D:D

Tot de volgende keer lieverdjessss!!
Kusjesss

Madhvi

  • 16 Februari 2013 - 17:22

    Ria Van Der Lee:

    Hi Madhvi,

    Het lijkt me emotioneel ook erg verwarrend zo'n eerste paar dagen in een vreemd land, zonder je familie en vrienden, maar wel een enorm avontuur, dat nu pas echt begonnen is. Tijd om nieuwe vrienden te maken en zo te horen is je host-family erg blij met jou en gaan ze goed voor je zorgen tijdens jouw verblijf! Geniet van alle indrukken, maak lekker veel vrienden, vermaak je en pas goed op jezelf en je au pair kindjes. Komt helemaal goed met jou!
    Leuk om je verhaal te lezen, dus blijf schrijven hier!!

    Groetjes, Ria

  • 16 Februari 2013 - 17:34

    Sanne:

    Super verslag Madhvi!

    Kan me heel goed voorstellen dat je emotioneel bent in je eerste dagen. Denk niet dat je de enige bent geweest toch ;)

    Ben heel benieuwd hoe je het in Boston gaat vinden en hoe het verder gaat.

    Tot skypeeee!
    x Sanne

  • 16 Februari 2013 - 19:57

    Melissa:

    Heeey girl from usa hahaha..

    Door je verhaal t lezen begrijp k dat je t naar je zin heb..
    Goed t horen mang.. Ik ben blij voor je girl..
    Ik vind t leuk hoe je de dingen omschrijft.. Heel duidelijk..

    Nou tot gauw sgat..
    XxX

    Ps we appen of skypen wel.

    Liefs Melly

  • 16 Februari 2013 - 20:04

    Usha Bihari:

    Heel leuk om te weten wat je allemaal meemaakt Madvi en ben blij dat je happy bent.Take care!XXX

  • 16 Februari 2013 - 20:51

    Natasja Ori:

    Ben zo trots op je! Zet hem op meid. Een leerzame ervaring om nooit meer te vergeten!

    Natasja
    Xxx

  • 17 Februari 2013 - 15:40

    Leonie:

    Veel plezier lieverd!!! Geniet ervan!! Ben superblij voor je en trots dat je deze stap hebt gemaakt!

    Xxx

  • 17 Februari 2013 - 15:56

    Janneke:

    Wauw Maad!
    Gaaf om het allemaal te lezen. Begrijpelijk dat je het af en toe overvalt en dat de tranen kwamen. Dat zal niet de enige keer zijn meis! Maar je kan het, ben zo trots op je!

  • 24 Februari 2013 - 14:58

    Jeffrey:

    prachtig...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Winthrop

Madhvi Moese

Welkom op mijn profiel. Op deze manier zal ik jullie op de hoogte houden wat ik allemaal uitspook in America! Follw me @ waarbenjij.nu!

Actief sinds 18 Dec. 2012
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 13933

Voorgaande reizen:

11 Februari 2013 - 11 Februari 2014

Au pair in America!

Landen bezocht: