April - April 2013 - Reisverslag uit Winthrop, Verenigde Staten van Madhvi Moese - WaarBenJij.nu April - April 2013 - Reisverslag uit Winthrop, Verenigde Staten van Madhvi Moese - WaarBenJij.nu

April - April 2013

Blijf op de hoogte en volg Madhvi Moese

03 Mei 2013 | Verenigde Staten, Winthrop

Tis alweer einde van de maand dus een nieuwe bloggg!! Phoe er is veel gebeurd in de maand april.

Deze maand heb ik lekker veel gezien van Amerika!
Ik ben een weekendje naar Portland,Maine geweest met een groepje van 5 meiden. Heel erg mooi en lekker rustig daar. Jullie zullen vast wel fotos gezien hebben op facebook. Tis zo ander half uur rijden vanuit Boston dus goed te doen. Daar heb ik ook mn eerste en hoop ik ook mn laatste auto ongeluk gehad. IK reed gelukkig niet maar het was wel ff schrikken. Ik vind de politie hier best intimiderend! We moesten allemaal onze ID laten zien en hy noteerde al onze adressen,vroeg of we hier via een organisatie waren etc etc en dat om een auto ongeluk? Achteraf hoorde ik van mn hostmom dat hy dat helemaal niet mocht vragen of in ieder geval ik mocht het weigeren te beantwoorden maar wist ik veel! Gelukkig hadden we allemaal niks. Onderweg naar het benzinestation stonden we stil vooor het benzinestation!! Wat een blunder,daar sta je dan midden op de weg! Jongens hebben de auto geduwd naar het benzinestation hahah dat was echt een grappig gezicht. Daarna zijn we maar naar huis gegaan met een volle tank!
Die zondag ben ik met mn hostdad boodschappen gaan doen. Ik voelde me zo verdwaald, zoveel eteee waahh wist niet waar ik t zoeken moest! De hele achterbak zat vol!! Allemaal kleine tasjes wat ze ook nog voor je doen in de supermarkt. Het leek wel alsof ik bij de groothandel boodschappen deed.

Dat weekend daarna ben ik een weekendje Washington DC- Baltimore - Philadelphia geweest. In een woord: AMAZING! Ik heb er geen andere woorden voor! En dan hoor ik jullie denken drie steden in 1 weekend.. Het was een tour en ik zat er ook aan te denken dat het veelste kort is maar dat viel reuze mee! Van Boston naar Washington DC is zo 9 a 10uur met de bus. We vertrokken 's ochtends heeel vroeg maar het was het allemaal waard. Ik heb niet zo heel veel gezien van Baltimore en Philadelphia maar wel van Washington DC. We zijn langs het witte huis geweest, national air and space museum, Capitol, Lincoln memorial etc. Ook was er dat weekend de cherry blossom festival. Dat was ook echt zo mooi! Prachtige bomen en bloemen en een mooi uitzicht. Dat weekend was washington dc lekker druk en het weer was super!Loveee spring!
'S avonds laat was ik weer thuis en maandag mocht ik lekker uitslapen van mn hostmom omdat ze de hele week thuis was, nja eigenlijk sliep ik de hele week uit haha

Mn laatste tripje van deze maand was New York! Ik ben samen met nog een au pair geweest uit Nederland. Ik merk toch van dat ik dat zo veel fijner vind, het gaat allemaal veel makkelijker. We wilde veel zien van New York en dat hebben we gedaan ook! Ik was helemaal gesloopt einde van de trip maar super blij dat ik het gezien heb. Ook hier was het super lekker weer, en ik had weer een trui aan! We zijn naar Madam tussauds geweest, Rockefeller center, een cruise om manhattan en het vrijheidsbeeld. Dat was een beeetje frisjes op de boot maar erg mooi om te zien, toen we heen gingen was het nog licht en toen we terug gingen was het donker. We wilde ook nog naar NBC studio's gaan maar die was helemaal volgeboekt en we waren ook niet optijd voor de Yankee stadium. Nog een rede om nog een keer te gaan!
Om 12u 'snachts stonden we op de 86e verdieping van de empire state building! Daarna was het wel tijd om naar huis te gaan, we waren allebei erg "slaap dronke"haha en we moeste nog inchecken. Wij wachten op de metro. 45min later, geen metro die we moeste hebben. Oke volgens mij klopt er dan iets niet. Er kwam een jonge naast ons zitten en hy vertelde dat de metro die wij moeste hebben snachts niet reed. We moesten toen een andere metro nemen en het laatste stukje met de taxi. Ik vond het maar eng daar buiten om half 2 snachts. Geen taxi te bekennen en daar sta je dan, twee toeristen hhaha.. Gelukkig hield de andere au pair een taxi aan en waren we al snel in ons hostel.
De volgende dag hebben we fietsen gehuurd en hebben we aardig wat gefietst. Naar central park en terug en onderweg nog even gestopt bij 9/11 memorial. We wilde ook nog over de Brooklyn bridge fietsen maar daar was helaas geen tijd meer voor.

Deze maand was mn hostdad ook jarig. Ik heb hem een fles wijn gegeven en een Itunes cadeaubon omdat ie net een nieuwe Iphone had. We hebben de lekkerste bday icecream cake gegeten, Oreo!!

owja niet te vergeten, Patriot's day- de explosie in Boston! Die dag, een normale werkdag. Opeens rende mn hostmom naar de tv. Heel onwerkelijk dat het eigenlijk zo dichtbij is. Gelukkig had ik dat tripje gemaakt naar washington DC want ik was van plan om te gaan kijken naar de marathon maar ik was nog hartstikke moe.
De hele dag en de dag daarna moesten we binnen blijven. Dat weekend ben ik ook maar thuis gebleven, dat kon ook niet anders want er was ook geen opebaar vervoer. Het was ook wel even lekker om een weekendje thuis te blijven en lekkr niks te doen. Alles kon je live op de televisie zien en daar kon je ook niet onderuit, bijna op alle zenders werd er wel wat vermeld.
De dagen daarna en nu nog steeds zie je op sommige plekken bloemen,knuffels en schoenen met bordjes: Boston strong.
Gelukkig hebben ze de dader opgepakt, verstopt in een bootje haha

Ook heb ik hier een meisje ontmoet uit Amerika, mn eerste amerikaans vriendinnetje haha. We zijn samen uit eten geweest, was erg gezellig, dat klikt wel! Ze woont bij mij in de buurt dus dat vind ik heeel fijn aangezien er geen au pairs bij mij in de buurt wonen(winthrop).
Ik begin nu wel te merken met welke meiden je kan opschieten en met welke wat minder. Er zijn zeker ook rotmomenten hier, maar dat zie ik dan maar als een leerproces!

Nog steeds heb ik niet heel veel gezien en fotos van Boston dus ik hoop de volgende keer daar meer over te vertellen maar wie weet wat er nog allemaal gaat gebeuren!

owja en tussendoor word er natuurlijk ook gewerkt!

Tot de volgende keeeer

Veel liefs,
Madhvi

  • 03 Mei 2013 - 08:47

    Stefan:

    Drukke maand, fijn dat je ook zulke aardige host ouders hebt, leuk om te horen dat je een vriendin erbij hebt in je eigen omgeving.

  • 07 Mei 2013 - 16:46

    Goran:

    Hi
    Trying to send You the photo from Top of the Rocks, but the email keep coming back. Please send me a mail and I will respond with the photo.
    Best regards,
    Goran

  • 07 Mei 2013 - 21:07

    Madhvi Moese :

    Madhvi_moese1987@hotmail.com This is my email.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Winthrop

Madhvi Moese

Welkom op mijn profiel. Op deze manier zal ik jullie op de hoogte houden wat ik allemaal uitspook in America! Follw me @ waarbenjij.nu!

Actief sinds 18 Dec. 2012
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 13931

Voorgaande reizen:

11 Februari 2013 - 11 Februari 2014

Au pair in America!

Landen bezocht: