De eerste 2 weken bij mn hostfamily - Reisverslag uit Winthrop, Verenigde Staten van Madhvi Moese - WaarBenJij.nu De eerste 2 weken bij mn hostfamily - Reisverslag uit Winthrop, Verenigde Staten van Madhvi Moese - WaarBenJij.nu

De eerste 2 weken bij mn hostfamily

Blijf op de hoogte en volg Madhvi Moese

04 Maart 2013 | Verenigde Staten, Winthrop

Februari is alweer voorbij en ben dus 2 weken bij mn hostfamily! Mn "nieuwe" leven bevalt super super goed tot nu toe!

Ik zal even vertellen wat ik allemaal gedaan heb deze twee weken.

De laatste keer vertelde ik dat ik goed ontvangen was door mn hostfamily. De dag daarna kon ik lekker "uitslapen" en daarna heb ik de kids gezien. Die dag moest mn hostmom nog werken en was ik alleen met hostdad en kids. Ik was eigenlijk nog hartstikke moe maar sochtends kwam mn community counselor langs.
Zij werkt voor Au pair in America en is mn contactpersoon hier. Als ik vragen heb of problemen met mn hostfamily, advies wil over tjah anything kan ik bij haar terecht. Alweer wilde ik haar een hand geven toen ze binnenkwam maar ze maakte al een gebaar dat ze me wilde omhelsen dus ja dat maar gedaan. Ze kwam langs om kennis met me te maken en papieren aan me te geven die ik nodig heb. Ze heet Bettina en ze is super enthousiast, zoals bijna elke amerikaan hier is.
Die dag heb ik nog mn kamertje ingericht,spullen uitgepakt, de kids leren kennen en uitgerust!!

De volgende dag, zaterdag, had ik met een au pair uit duitsland afgesproken. Ik wist natuurlijk de weg nog niet en ze was zo lief om mij op te halen bij de metro. De metro is ong 15min lopen van mn huis maar mn hostdad was zo aardig om me ff te brengen. Omg ik dacht dit doe ik nooit in mn eentje! Alles is zo groot en ik dacht ik vind nooit de weg in mn eentje. Ik kan de weg al niet vinden in Rotterdam dus ja..(Priiii Ik had je zo nodig toen!)
De andere au pair heeft me een deel van Boston laten zien. Het was hartstikke koud niet normaaal, overal lag nog echt veel sneeuw. Ondanks de kou was ik wel onder de indruk van alles. We zijn naar Harvard square geweest, heel gezellig n lekker druk. Omdat ik zo onzeker was over de weg naar huis heeft de andere au pair me weer naar mijn halte gebracht en heeft mn hostmom me opgehaald. Ik voelde me zo verdwaaaald pff..

De week daarna was mn hostmom vrij dus kon ik alles samen met haar doen voordat ik alleen was met de kids. Het voelde als een soort vakantie want veel deed ik nog niet, ik klaag niet want ik krijg wel gewoon betaald! In deze week heeft mn hostmom me de tijd gegeven om me bij te laten komen van mn jetlag en alle nieuwe dingen die er op je afkomen.

Maandag,18 februari was het President's day hier dus iedereen was vry. Die dag ben ik met mn hostmom en de oudste naar Target geweest. Ideaaaal!! Alles wat je nodig hebt in 1 winkel en ja je raad het al zo groot dat je verdwaald. Van fietsen tot pindakaas hebben ze daar. Ik wilde even cornflakes uitzoeken uhmm stond daar 10min te bedenken wat ik zal nemen.

Ook zijn we met de kids een rondje gaan rijden in Winthrop. Ja je hoort het goed, een rondje! Want ik woon op een eiland-wat grenst aan Boston. Ik woon in Carnisselande maar dan in USA haha geen grapje dat is echt zo! Winthrop heeft echt karakter. Schattige huisjes en omringd met water dus als je daar loopt voelt t als "vakantie".
Verder heb ik in deze week de oma van de kids ontmoet. Gezellige vrouw en erg geinteresseerd in Nederland. De kids steeds beter leren kennen, de jongste zit me echt te testen. Maar ook weer heel schattig als de oudste elke dag op je kamer wilt komen en I love you, I love youuuu loopt te zingen!

Mn hostmom liet me steeds meer zelf doen en ook af en toe alleen met de kids. Die week daarna was maandag 25 februari mn eerste werkdag!
Oeeeh deze week was zo zwaar! In de avond had ik geen energie meer voor niks. Hoop zo dat dit gaan wennen in de komende weken.
Ook kwam de oude au pair van het gezin even langs om haar spullen te halen en was de hele dag met haar samen met de kids. Die avond zou ze terug vliegen naar Duitsland. Was leuk om te horen hoe zij het ervaren had en tips aan haar gevraagd.

In het weekend hoef ik niet te werken,yeaaah! Eerste weekend ben ik thuis gebleven omdat het weeer ging sneeuwen en niet ergens heen kon gaan. Maar ik heb gezellig een filmpje gekeken met hostdad, The social network. Leuk om te zien omdat het ook is opgenomen/ontstaan in Boston en ja hier zit ik dan te facebooken en mn blog te schrijven, howw cooool!
Dit weekend had ik een clustermeeting. Dat is een meeting met "mijn"groepje au pairs +(community counselor) die ook in de buurt wonen. Elke maand is de meeting ergens anders en mn eerste meeting was in de Prudential Center. Dat is een heel hoog gebouw in Boston met een amazing view! Daarna zouden we gaan eten bij Vapiano, jaahaa die hebben we hier ook! Heb daar veel andere au pairs ontmoet. Ben niet naar vapiano geweest want twee andere au pairs gingen naar the mall tjah ik zeg geen nee tegen shopppuhh! Daarna zijn we uitgeweest naar een bar. Heel anders dan in nederland maar erg leuk!

Phoe heb het idee dat ik nog heeel veeel niet verteld heb maar ondertussen ben ik niet echt meer onzeker over de buurt en is het in huis erg relax. Savonds hangen we allemaal lekker op de bank voor de tv.
Ik kan ook echt over alles praten met mn hostparents.
Ben dus in de fase van het-wennen-is-bijna-voorbij naar ik-heb-mn-draai-helemaal-gevonden!!

Tot de volgende keeer..

-x-x-x- Madhvi




  • 04 Maart 2013 - 02:16

    Jeff:

    mooi verhaal, en leuk dat je het naar je zin hebt. :)

  • 04 Maart 2013 - 02:26

    Danielle :

    Zo leuk om te lezen!!!! Missss youuuu

  • 06 Maart 2013 - 18:30

    Laura:

    Ooooh super fijn dat je zo een leuke familie hebt waar je je zooooo op je gemak bij voelt! Succes nog!

  • 08 Maart 2013 - 15:39

    Priya:

    Schat, volgende x stuur je maar n bericht dan google ik t wel voor je xD!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Winthrop

Madhvi Moese

Welkom op mijn profiel. Op deze manier zal ik jullie op de hoogte houden wat ik allemaal uitspook in America! Follw me @ waarbenjij.nu!

Actief sinds 18 Dec. 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 13944

Voorgaande reizen:

11 Februari 2013 - 11 Februari 2014

Au pair in America!

Landen bezocht: