Maart - March 2013 - Reisverslag uit Winthrop, Verenigde Staten van Madhvi Moese - WaarBenJij.nu Maart - March 2013 - Reisverslag uit Winthrop, Verenigde Staten van Madhvi Moese - WaarBenJij.nu

Maart - March 2013

Blijf op de hoogte en volg Madhvi Moese

06 April 2013 | Verenigde Staten, Winthrop

Hii lieve vrienden en family!

Een nieuwe update over mn leven in the US! Ik zat zo te denken hoe vertel je alles van een jaar in een blog maar denk dat ik het per maand ga doen, dus elke maand een update!

De vorige keer vertelde ik dat nog van het wennen naar ik heb mn draai gevonden fase was. Mn draai heb ik gevonden!
Deze maand had ik echt door hoe mn normale werkdag eruit zal zien. In het begin hielp mn hostdad me nog om de kids naar school te brengen en me zeker te laten voelen over het rijden. Op een dag kon hy niet mee dus moest ik het wel alleen doen, wat totaal niet erg was want alles ging soepel en vanzelf.
Ik ervaar het wel als zwaar want ik werk 45 uur en elke dag vraagt het erg veel energie van je, nogal logisch als je elke dag druk loopt te doen met de kids haha

Deze maand ben ik met mn hostmom en de kids naar het Aqarium geweest. Dat is iets wat je gezien moet hebben hier. Erg leuk voor de kids. Daarna zijn we met zn alle wat gaan eten.

Ik probeer ook een normaal ritme te creeren. Na mn werk heb ik lekker tijd voor mezelf. Soms ga ik ff wat eten in Boston of lekker kletsen met mn hostmom, filmpje kijken, sporten, met mn vriendinnetjes uit nl kletsen etc etc!
Au pair in america bied soms ook online trainingen aan wat ik ook meestal doe, tis erg leerzaam en een extra steun voor als je even niet meer weet wat te doen.

Na een week werken kijk ik ook erg uit naar mn weekenden! Alle weekenden vrij woohoo dat betekend genieten!!!
Deze maand ben ik uitgeweest. Ik had het idee wohoo party in the US is amazing, nouu ze beginnen hier om 21u en stoppen om een uur of 1 of 2uur. uhmm tjah voor mij begint de nacht dan pas..maar goed ondanks de tijd is het wel erg gezellig, de mensen zijn sociaal wat de sfeer erg prettig maakt.

17 maart was het hier St.Patricks day! Er was een optocht in de stad en iedereen draagt iets groens. Eigenlijk een beetje koninginnedag/zomercarnaval maar dan in het groen. De avond daarvoor ben ik met een paar andere meiden naar een Irish pub geweest. Zou ik uit mezelf dus nooit naartoe gaan maar uiteindelijk best gezellig geworden, vooral als amerikanen horen dat je uit een ander land komt ben je opeens interessant :P

Ook heb ik twee au pairs ontmoet uit Nederland! Dat was heel fijn om weer ff nederlands te praten en het idee te hebben dat iemand je echt goed begrijpt. Twee hele lieve meiden die ongeveer een uurtje van mij vandaan wonen (Newburyport). Ik heb heel erg genoten van dat weekend. We zijn de stad in geweest, naar het strand, rondgereden en in de avond lekker filmpje gekeken met popcorn met ofcourse boter! Zo doen amerikanen dat.

Mn hostdad had kaartjes voor me gekocht voor het concert van Rihanna!! Zo blij dat ze in maart zou komen maar helaas is het gecanceld omdat ze ziek was. Maar ze komt in mei weer gelukkig!

Mn laatste weekend van maart ben ik naar Salem geweest. Dat is een plaatsje hier niet zo ver vandaan. Salem staat bekend om hekserij. Het is een klein "dorpje". We zijn naar een heksen museum geweest en er was een route die je kon lopen door de stad. Een ideale plek voor halloween!

Dat weekend was het ook pasen. Pasen word een beetje anders gevierd dan in Nederland. Net als hoe de kerstman langskomt zo komt ook the easter bunny langs. Mn hostmom had voor elk een mandje gekocht met allemaal paas kadootjes. Ook hebben ze hier plastic eieren en die vullen ze dan met lekkers, chocolaatjes ofso.
Die dag waren oma en opa van mn hostparents gekomen en mn hostdad had zo lekker gekookt! Uitgebreid gegeten met zn alle en de kids waren super verwend door de easter bunny! Ik heb ook een klein kadootje gekregen van de vader van mn hostdad, erg attend en lief van ze dat ze aan me gedacht hebben!
Toevallig scheen het zonnetje een beetje en we hebben lekker buiten gezeten met een wijntje terwijl de kids aan het spelen waren.
Ik voelde me wel al op me gemak maar sinds deze dag is de band tussen mij en mn hostparents voor mijn gevoel wat closer geworden. Ik kon de "part of the family"echt voelen :)

Ik kijk erg uit naar de lente! Het weer hier is zo raar, de ene dag schijnt het zonnetje en de andere dag regent het. Erg een temperatuur verschil dus. Mja ze zeggen dat het binnenkort beter moet worden!

Tot nu toe gaat het prima met me, kan dit nog wel ff "volhouden" zo!
Ben leuke tripjes aan het plannen maar dat horen/lezen jullie in mn volgende verslag!

Veel liefs,

Madhvi




  • 06 April 2013 - 05:51

    Ester Koopman:

    Leuk verhaaltje! Ben blij dat je al zo bent ingeburgerd! :D puur genieten he! hihi

  • 06 April 2013 - 11:07

    Jonita:

    Hoi Madhvi, mooi verslag. Merk aan je verhaal dat je het inderdaad naar je zin hebt. Gelukkig maar. Kijk uit naar je volgende verslag. Hou vol en geniet van de mooie tijd die je te wachten staat. Succes, xxx

  • 06 April 2013 - 12:23

    Jeffrey:

    hey madhvi

    Heb het net gelezen. is echt mooi verslag, ik vond het niet eens saai maar leuk om te lezen ga zo door :)

  • 08 April 2013 - 04:41

    Nicole:

    Leuk verslag Madhvi ! Goed dat je je nu echt 'part of the family voelt', weet hoe belangrijk dat is ...
    Kun je vanaf nu lekker gaan genieten en hopen dat het weer vanaf nu ook beter gaat worden haha

    X

  • 16 April 2013 - 21:03

    Flurrie:

    Maadjuh! Ik heb ondertussen al je reisverslagen gelezen en het is leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt daar, Je bent in goede handen terecht gekomen. Fijn dat je "part of the family" bent geworden. Ik moet zeggen dat ik me heel erg heb vermaakt en vanaf nu elke maand je blog zal lezen.

    veel plezier en zet em op!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Winthrop

Madhvi Moese

Welkom op mijn profiel. Op deze manier zal ik jullie op de hoogte houden wat ik allemaal uitspook in America! Follw me @ waarbenjij.nu!

Actief sinds 18 Dec. 2012
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 13949

Voorgaande reizen:

11 Februari 2013 - 11 Februari 2014

Au pair in America!

Landen bezocht: